Sunday, September 2, 2007

Energy drinks

Με αφορμή το post Porsche vs Greenpeace” και την συζήτηση που ακολούθησε, παραθέτω τις λύσεις της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας σε ότι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα. Αυτά σε συνδυασμό με εναλλακτικά συστήματα πρόωσης αποτελούν το μέλλον για την βελτίωση του κλίματος αλλά και για την απεξάρτηση από το πετρέλαιο. Παράλληλα αποτελούν υποσχόμενη πηγή εισοδήματος για τους αγρότες.

Κάποια από αυτά ήδη χρησιμοποιούνται σήμερα, ως προσμίξεις στα συμβατικά καύσιμα, ακόμα και στην χώρα μας, με επιπλέον πλεονέκτημα να παρέχουν νέες θέσεις εργασίας και κίνητρα για αγρότες. Δυστυχώς όμως σπάνια παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό, σε αντίθεση με την κινδυνολογία για το περιβάλλον και την γκρίνια για τις τιμές των καυσίμων που είναι καθημερινές…

Αιθανόλη Ι

Παράγεται από σοδειές που περιέχουν άμυλο και σάκχαρα, όπως καλαμπόκι, ζαχαρότευτλα, πατάτες και δημητριακά. Μπορεί να μειώσει με 65% την παραγωγή CO2. Μειώνει επίσης την παραγωγή οξειδίων του αζώτου. Ανήκει στην πρώτη γενιά βιοκαυσίμων και αποτελεί την αρχή του τέλους των ορυκτών καυσίμων για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Το πιο διαδεδομένο βιοκαύσιμο σε Βραζιλία και ΗΠΑ, αυτή τη στιγμή.

Βιοντίζελ

Παράγεται από φυτικά έλαια π.χ. ελαιοκράμβη. Προτερήματα του, η μείωση μέχρι και 50% της παραγωγής CO2 από την παραγωγή του μέχρι την καύση του, λιγότεροι υδρογονάνθρακες και μονοξείδιο του άνθρακα. Και αυτό η πρώτη εναλλακτική λύση για πετρελαιοκινητήρες. Σε επαγγελματικά οχήματα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποσοστό 100%, στα συμβατικά σε μίγμα με diesel.

Αιθανόλη ΙΙ

Ανήκει στα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς και βοηθά στην μείωση της εξάρτησης από το πετρέλαιο. Έχει πρώτη ύλη την βιομάζα. Μέχρι 80% μείωση στις εκπομπές CO2. Παράγεται από ολόκληρο το φυτό, συνεπώς υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή καυσίμου για συγκεκριμένη έκταση, σε σχέση με την αιθανόλη που προέρχεται από την σοδειά. Η μελλοντική λύση για βενζινοκίνητα οχήματα.

Sundiesel (BTL)

Πρώτη ύλη και εδώ η βιομάζα με διαφορετική διαδικασία παραγωγής από την Αιθανόλη ΙΙ. Μείωση μέχρι και 90% της παραγωγής, λιγότεροι υδρογονάνθρακες και μονοξείδιο του άνθρακα. 3 φορές μεγαλύτερη απόδοση, όσον αφορά την εκμετάλλευση των γεωργικών καλλιεργειών σε σχέση με το βιοντίζελ. Από την στιγμή που θα είναι έτοιμο για εμπορική χρήση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παλαιούς και νέους κινητήρες ντίζελ χωρίς μετατροπή, συνεπώς από τα πιο υποσχόμενα εναλλακτικά καύσιμα.

Φυσικό αέριο

Το πιο φιλικό στο περιβάλλον ορυκτό καύσιμο. Χρησιμοποιείται σε μικρούς στόλους ειδικών κατηγοριών, όπως λεωφορεία και ταξί. Θα μείνει σε ειδικές χρήσεις και στο μέλλον.

Καύσιμο GTL

Παράγωγο του φυσικού αερίου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετο στο συμβατικό ντίζελ, με άμεση χρήση και ως βραχυπρόθεσμη λύση στην μείωση των ρύπων. Είναι καύσιμο υψηλής ποιότητας με χαμηλές εκπομπές.

Υδρογόνο

Μπορεί να παραχθεί από οποιαδήποτε ορυκτή ή ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, συνεπώς τα αποθέματα είναι άπειρα. Δεν υπάρχουν βλαβερές εκπομπές όταν χρησιμοποιείται στις ενεργειακές κυψέλες. Σήμερα δοκιμάζονται οχήματα με ενεργειακές κυψέλες. Η μαζική παραγωγή προσδιορίζεται στο 2020. Από το 2030 η επιλογή αυτή μπορεί να αποτελέσει την πάγια λύση.

πηγή: περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ

5 comments:

Kostis_dds said...

Και για να 'χουμε καλό ρώτημα ρε Bl... όλοι αυτοί που ασχολούνται και γίνονται πάμπλουτοι από τα πετροδόλαρα... μάλιστα κάνουν πολέμους στο όνομά τους... θα μείνουν άνεργοι το 2030? Και καλά, αυτοί οι χονδρέμποροι είναι λίγοι... δεν πάνε να ψοφήσουν απ' την πείνα...Τί γίνεται με τις χώρες των οποίων η βιομηχανία στηρίζεται εξ ολοκλήρου στο πετρέλαιο απασχολώντας εκατομμύρια εργαζόμενους...?

Bl said...

Η βιομηχανία του πετρελαίου όπως την ξέρουμε τώρα, κάποια στιγμή θα τελειώσει. Αυτό δεν θα γίνει επειδή το πετρέλαιο θα τελειώσει. Τα κοιτάσματα που θα απομείνουν έχουν πολύ χαμηλότερη απόδοση, άρα θα είναι και ασύμφορη η ενασχόληση μαζί τους. Οπότε η στροφή προς άλλες μορφές ενέργειας θα είναι μονόδρομος. Το ίδιο γινόταν πάντοτε, απλά από την βιομηχανική επανάσταση και μετά τρέχουμε, ενώ παλιότερα μπουσουλάγαμε…

Όσο για τους χονδρέμπορους... μην στεναχωριέσαι και θα την βρούνε την λύση. Για τους εκατομμύρια εργαζομένους λογικά θα υπάρξει πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι η μετάβαση εξ ολοκλήρου σε νέες μορφές ενέργειας θα έρθει ήρεμα.

Το θετικό πάντως, είναι ότι θα δημιουργηθούν αντίστοιχα νέες θέσεις εργασίας... Επιπλέον όλα δείχνουν ότι αυτή η μετάβαση θα έχει θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον…

Le Panao said...

Επειδή βρισκόμαστε και σε μια Α προεκλογική περίοδο... Θα παρακαλούσα τους αγαπητούς συνδαιτημόνες: ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ BLOG...

Kostis_dds said...

Που τα είδες ρε Panao?

Le Panao said...

Πλάκα κάνω ρε... Και σε μένα πάει το σχόλιο.