Με επιβάτη τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη, έγινε σήμερα το πρώτο δρομολόγιο του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο Πιερίας, στη νέα, ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το κόστος ηλεκτροκίνησης της γραμμής Θεσσαλονίκης - Λιτοχώρου ανήλθε στο ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Η νέα γραμμή, μήκους 98 χιλιομέτρων, τίθεται από αύριο σε εμπορική λειτουργία. Μάλιστα, η πρώτη μέρα λειτουργίας της θα είναι δωρεάν, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο, όπως τόνισε ο κ. Λιάπης.
Οι συρμοί που θα κινούνται στην ηλεκτροκινούμενη γραμμή είναι "Desiro Electric" και οι ταχύτητές τους φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έτσι, θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο σε 55 λεπτά. Όπως αναφέρθηκε, θα διέρχονται από τρεις νομούς: Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας. Επίσης, θα εξυπηρετούν 8 σταθμούς, με 16 δρομολόγια, που θα εκτελούνται ανά μία ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις, από τις 5 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδος, Άδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός και Κατερίνη. Το κόστος μετάβασης από και προς τα άκρα του δικτύου ανέρχεται σε 6 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετ' επιστροφής, για την ίδια διαδρομή, κοστίζει 10 ευρώ και ισχύει για ένα μήνα.
Η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα και, όπως ανακοίνωσε ο κ. Λιάπης, σύντομα θα ανακοινωθεί πολιτική καρτών απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά. Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, πως την άνοιξη της ερχόμενης χρονιάς η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό και τη Λάρισα αλλά και ότι μέσα στο 2008 θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέα -Δομοκός, όπου τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ξεκινά ο προαστιακός "Θεσσαλονίκη-Σέρρες". Εξάλλου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σοφοκλής Ψιλιανός, πραγματικότητα αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009 και η ηλεκτροκινούμενη γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκης - Σερρών, το συνολικό μήκος της οποίας θα είναι 126 χλμ και θα περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Ο κ. Ψιλιανός πρόσθεσε πως οι συρμοί του προαστιακού θα διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών, καθώς και ότι η διαδρομή θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Σήμερα, χρειάζεται κάποιος 2 ώρες και 15 λεπτά για την ίδια διαδρομή.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, ανέφερε ακόμη πως μέσα στο 2008 θα είναι έτοιμη και η μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αεροδρόμιο "Μακεδονία" - Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής. Από την πλευρά του, ο κ. Λιάπης επισήμανε ότι η περιφερειακή σύνδεση με την κατασκευή των νέων υποδομών θα αφορά στα δρομολόγια: α) Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Ν. Μουδανιά, β) Θεσσαλονίκη με Λαγυνά και Αγ. Βασίλειο - Αεροδρόμιο, γ) Θεσσαλονίκη με Αγ. Βασίλειο - Σταυρό - Αμφίπολη - Μυρίνη/Ν. Ζίχνη και δ) Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά - Σκύδρα.
Η νέα γραμμή, μήκους 98 χιλιομέτρων, τίθεται από αύριο σε εμπορική λειτουργία. Μάλιστα, η πρώτη μέρα λειτουργίας της θα είναι δωρεάν, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο, όπως τόνισε ο κ. Λιάπης.
Οι συρμοί που θα κινούνται στην ηλεκτροκινούμενη γραμμή είναι "Desiro Electric" και οι ταχύτητές τους φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έτσι, θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο σε 55 λεπτά. Όπως αναφέρθηκε, θα διέρχονται από τρεις νομούς: Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας. Επίσης, θα εξυπηρετούν 8 σταθμούς, με 16 δρομολόγια, που θα εκτελούνται ανά μία ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις, από τις 5 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδος, Άδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός και Κατερίνη. Το κόστος μετάβασης από και προς τα άκρα του δικτύου ανέρχεται σε 6 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετ' επιστροφής, για την ίδια διαδρομή, κοστίζει 10 ευρώ και ισχύει για ένα μήνα.
Η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα και, όπως ανακοίνωσε ο κ. Λιάπης, σύντομα θα ανακοινωθεί πολιτική καρτών απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά. Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, πως την άνοιξη της ερχόμενης χρονιάς η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό και τη Λάρισα αλλά και ότι μέσα στο 2008 θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέα -Δομοκός, όπου τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ξεκινά ο προαστιακός "Θεσσαλονίκη-Σέρρες". Εξάλλου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σοφοκλής Ψιλιανός, πραγματικότητα αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009 και η ηλεκτροκινούμενη γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκης - Σερρών, το συνολικό μήκος της οποίας θα είναι 126 χλμ και θα περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Ο κ. Ψιλιανός πρόσθεσε πως οι συρμοί του προαστιακού θα διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών, καθώς και ότι η διαδρομή θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Σήμερα, χρειάζεται κάποιος 2 ώρες και 15 λεπτά για την ίδια διαδρομή.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, ανέφερε ακόμη πως μέσα στο 2008 θα είναι έτοιμη και η μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αεροδρόμιο "Μακεδονία" - Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής. Από την πλευρά του, ο κ. Λιάπης επισήμανε ότι η περιφερειακή σύνδεση με την κατασκευή των νέων υποδομών θα αφορά στα δρομολόγια: α) Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Ν. Μουδανιά, β) Θεσσαλονίκη με Λαγυνά και Αγ. Βασίλειο - Αεροδρόμιο, γ) Θεσσαλονίκη με Αγ. Βασίλειο - Σταυρό - Αμφίπολη - Μυρίνη/Ν. Ζίχνη και δ) Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά - Σκύδρα.
Πηγή: ΈΘΝΟΣ
No comments:
Post a Comment