Sunday, September 9, 2007

Προαστιακός στη Βόρεια Ελλάδα

Με επιβάτη τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη, έγινε σήμερα το πρώτο δρομολόγιο του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο Πιερίας, στη νέα, ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το κόστος ηλεκτροκίνησης της γραμμής Θεσσαλονίκης - Λιτοχώρου ανήλθε στο ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Η νέα γραμμή, μήκους 98 χιλιομέτρων, τίθεται από αύριο σε εμπορική λειτουργία. Μάλιστα, η πρώτη μέρα λειτουργίας της θα είναι δωρεάν, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο, όπως τόνισε ο κ. Λιάπης.

Οι συρμοί που θα κινούνται στην ηλεκτροκινούμενη γραμμή είναι "Desiro Electric" και οι ταχύτητές τους φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έτσι, θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο σε 55 λεπτά. Όπως αναφέρθηκε, θα διέρχονται από τρεις νομούς: Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας. Επίσης, θα εξυπηρετούν 8 σταθμούς, με 16 δρομολόγια, που θα εκτελούνται ανά μία ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις, από τις 5 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδος, Άδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός και Κατερίνη. Το κόστος μετάβασης από και προς τα άκρα του δικτύου ανέρχεται σε 6 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετ' επιστροφής, για την ίδια διαδρομή, κοστίζει 10 ευρώ και ισχύει για ένα μήνα.
Η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα και, όπως ανακοίνωσε ο κ. Λιάπης, σύντομα θα ανακοινωθεί πολιτική καρτών απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά. Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, πως την άνοιξη της ερχόμενης χρονιάς η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό και τη Λάρισα αλλά και ότι μέσα στο 2008 θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέα -Δομοκός, όπου τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ξεκινά ο προαστιακός "Θεσσαλονίκη-Σέρρες". Εξάλλου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σοφοκλής Ψιλιανός, πραγματικότητα αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009 και η ηλεκτροκινούμενη γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκης - Σερρών, το συνολικό μήκος της οποίας θα είναι 126 χλμ και θα περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Ο κ. Ψιλιανός πρόσθεσε πως οι συρμοί του προαστιακού θα διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών, καθώς και ότι η διαδρομή θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Σήμερα, χρειάζεται κάποιος 2 ώρες και 15 λεπτά για την ίδια διαδρομή.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, ανέφερε ακόμη πως μέσα στο 2008 θα είναι έτοιμη και η μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αεροδρόμιο "Μακεδονία" - Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής. Από την πλευρά του, ο κ. Λιάπης επισήμανε ότι η περιφερειακή σύνδεση με την κατασκευή των νέων υποδομών θα αφορά στα δρομολόγια: α) Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Ν. Μουδανιά, β) Θεσσαλονίκη με Λαγυνά και Αγ. Βασίλειο - Αεροδρόμιο, γ) Θεσσαλονίκη με Αγ. Βασίλειο - Σταυρό - Αμφίπολη - Μυρίνη/Ν. Ζίχνη και δ) Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά - Σκύδρα.

Πηγή: ΈΘΝΟΣ

No comments: