Saturday, July 7, 2007

Παρουσιάστηκε το νέο Fiat 500

5o χρόνια από το λανσάρισμα του αυθεντικού ομώνυμου της μοντέλου, η Fiat παρουσίασε στις 4 Ιουλίου το νέο Fiat 500. Εκμεταλλευόμενη πλήρως την τεράστια κληρονομιά της, όπως έκανε η BMW με το Mini, δημιούργησε όχι μόνο ένα τέλειο αυτοκίνητο πόλης, αλλά και ένα “fashion item”, κάτι που θα αντανακλάται και στην ελαφρώς αυξημένη τιμή του, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, που θα κυμαίνεται γύρω στα 15000 euro.

Το νέο Fiat 500, σχεδιάστηκε στο Centro Stile της εταιρίας, αποκλειστικά τρίθυρο και διατηρεί πλήρως την σχεδιαστική ταυτότητα του προκατόχου του. Με αυξημένες διαστάσεις, μπορεί να μεταφέρει άνετα 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στο 185 λίτρα, στόχος που επιτεύχθηκε δύσκολα, καθώς έπρεπε να διατηρηθεί το σχήμα του αρχικού μοντέλου, στο οποίο ο κινητήρας βρισκόταν στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό του κυριαρχεί μια ρετρό – ρομαντική διάθεση, ποιοτικά υλικά και πολλές χρωματικές επιλογές.

Όσον αφορά τις εκδόσεις του, η σχετική γκάμα περιλαμβάνει ένα diesel κινητήρα Multijet 1,3 λίτρων/75 ίππων και δύο βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων, ισχύος 69 και 100 ίππων αντίστοιχα. Ανάλογα με την έκδοση η ισχύς θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω μηχανικών κιβωτίων 5 και 6 σχέσεων, ενώ σε 1 χρόνο περίπου θα προκύψει και η έκδοση Abarth των 135 ίππων, εφοδιασμένη με τούρμπο. Τόσο οι βενζινοκινητήρες, όσο και ο πετρελαιοκινητήρας πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5.

Στο θέμα της ασφάλειας, το «500», οι σχεδιαστές δηλώνουν ότι είναι έτοιμο να πάρει ακόμα και το 6 αστέρι στην κλίμακα των crash test του EuroNCAP, όταν αυτό προστεθεί (σήμερα η μέγιστη διάκριση είναι 5 αστέρια). Εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας ESP με ASR,Hill Holder για εκκίνηση σε δρόμο με έντονη κλίση, ABS, EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης) και HBA (υδραυλική υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού).

Για την ιστορία, το «500» παρουσιάστηκε από την Fiat το 1957. Σχεδιασμένο από τον ιδιοφυή Dante Giacosa ώστε να δώσει λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των αστικών κέντρων της μεταπολεμικής Ιταλίας, είχε ως κύρια χαρακτηριστικά το μικρό μήκος (2,97μ) και τον τοποθετημένο στο πίσω μέρος αερόψυκτο κινητήρα των 479 κ. εκ. Η παραγωγή του «500» σταμάτησε το 1975, με 3.893.294 μονάδες παραγωγής.

4 comments:

Anonymous said...

Μια λύση για την συμφόρηση των σύγχρονων αστικών κέντρων που θα βρούμε?

Bl said...

Το πρόβλημα αυτό, φίλε μου, δεν έχει μονοδιάστατη λύση και σίγουρα δεν είναι καθόλου εύκολο. Κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί διάφορες προτάσεις, από μικρά και ευέλικτα αυτοκίνητα μέχρι διόδια στο κέντρο της πόλης, που θα αποτρέπουν την χρήση των Ι.Χ. και οδηγούν στην χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Θα προσπαθήσω στο μέλλον να παρουσιάσω απόψεις για το ζήτημα.

Kostis_dds said...

Ω... είσαι πολύ καλός!!!

antikeimena said...

αν θέλετε ρίξτε μια ματιά και στα:

50 χρόνια 500 και 408 λέξεις για το 500