Tuesday, January 20, 2009

Κάτι για το ελληνικό λύκειο και τα σχετικά πειράματα

Ζητώ συγγνώμη από όσους περιμένουν από αυτό το ιστολόγιο αρχιτεκτονικές αναρτήσεις αλλά αυτόν τον καιρό μάλλον δεν υπάρχει χρόνος...Αντιγράφω από το σημερινό Βήμα (οι υπογραμμήσεις δικές μου):

"Νέα, «βελτιωμένη» πρόταση για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος, που περιλαμβάνει και απογευματινά μαθήματα στην τελευταία τάξη του λυκείου, καταθέτει σύντομα το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ). Σύμφωνα με αυτήν, τα προπαρασκευαστικά έτη για την εισαγωγή στα ιδρύματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να μεταφερθούν μέσα στα σχολεία, στις τελευταίες τάξεις του λυκείου και σε απογευματινές ώρες διδασκαλίας. Στόχος του ΕΣΥΠ, κατά τον πρόεδρό του κ. Θ.Βερέμη, θα είναι να σταματήσουν τα φροντιστήρια, ενώ προβλέπεται και η περικοπή των εξεταζόμενων μαθημάτων. Η επιτροπή του ΕΣΥΠ για το Εξεταστικό συνεδρίασε χθες και αποφάσισε να αποσύρει την προηγούμενη πρότασή της και να επεξεργαστεί νέα, η οποία και θα ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες.


Πάντως στην νέα πρότασή της θα προβλέπεται κατάργηση των πέντε επιστημονικών πεδίων και διαχωρισμός των μαθητών σε θεωρητική και πρακτική κατεύθυνση μετά την πρώτη τάξη του λυκείου. Η πρόταση του ΕΣΥΠ προβλέπει:

Τη δημιουργία «μεταλυκειακών» τάξεων μέσα στο... λύκειο και παράλληλα με τη λειτουργία του, που θα έχουν χαρακτήρα προπαρασκευαστικών ετών για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Στη διάρκεια των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, οι υποψήφιοι θα κάνουν μαθήματα προετοιμασίας για τις εξετάσεις που θα δώσουν στο τέλος της χρονιάς. Για τα μαθήματα αυτά θα αξιοποιηθούν οι απογευματινές ώρες..."

Θέλω να βρεθεί ένας, από τους συνομήλικούς μου που θα διαβάσουν την παρούσα ανάρτηση, να βγει και να μου πει κάτι από τα εξής:

"-Ναι, εγώ όταν έδινα εξετάσεις το 2002 ένοιωθα ότι μου έλειπε από τον άπειρο ελεύθερό μου χρόνο ακριβώς αυτό: ένα ακόμη λύκειο κάθε μέρα.
-Ναι, γι’ αυτό δεν θυμάμαι τώρα στα 24 μου τίποτα από όσα διδάχτηκα στο λύκειο, και ούτε καν στα 18,5 μου τα θυμόμουν, γιατί αν και είχα πολύ ελεύθερο χρόνο τότε για να τα διαβάσω παραδόξως δεν τα αφομοίωσα.
-Ναι, πέρασα σε ανώτατο ίδρυμα χωρίς να διαβάσω ιδιαίτερα, μόνο με όσα έκανα μέσα στην τάξη.
-Ναι, οι καθηγητές που δουλεύουν στα φροντιστήρια και που είναι σχεδόν όσοι δουλεύουν και στα λύκεια, θα χάσουν για δύο μέρες την δουλειά τους αλλά θα βρουν σε δύο μέρες άλλη"

Προφανώς και δεν υπερασπίζομαι το φροντιστήριο. Απλά περιμένω να βρω κάποιον (εκτός ελληνικής βουλής) που να πιστεύει ότι η λύση στην κατάργηση ενός παράνομου 8ώρου στην ζωή ενός 17χρονου είναι η θέσπιση ενός νόμιμου 16ωρου...

Μπας και το πιστέψω κι εγώ

1 comment:

ogeorg said...

Χτες, 20/01, η εκπομπή 'ερεύνα' του Τσίμα μελέτησε ακριβώς αυτό το θέμα, από την πρώτη προσπάθεια μεταρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος ως και σήμερα.. Ήταν πολύ πολύ ενδιαφέρουσα, αξίζει να το δείτε... ξεδιπλώνει πολύ καλά την ελληνική πραγματικότητα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια αλλαγή προς ένα -ίσως- καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα!