Friday, October 26, 2007

Για τη σημαία ρε γαμώτο...


Τι είναι για σας η σημαία;

Ένα χρωματιστό πανί; Ένα σύμβολο; Μια ιδέα; Πολλές ιδέες;

Αν είναι χρωματιστό πανί, τότε τι είδους…; Ξεσκονόπανο; Ένα πανί που καίγεται σε μια πορεία; Ένα πανί που ανεμίζει στο ψηλότερο κατάστρωμα ενός πλοίου αραγμένου σε ακριτικό λιμάνι;

Αν είναι ένα σύμβολο, τότε τι ακριβώς συμβολίζει για σας; Ένα έθνος; Ένα ομόδοξο έθνος, ίσως…; Ένα κράτος; Όσα έχει πετύχει ένα κράτος…; Στις τέχνες, στις επιστήμες;

Αν είναι μια ιδέα, τότε ποιά; Η φούστα που είχε για σημαία η κ. Γαρμπή; Το «Για την Ελλάδα ρε γαμώτο!» που φώναξε η Βούλα Πατουλίδου; Ένα χαμόγελο μήπως; Ένα παιδικό χαμόγελο; Εκείνο που έχει το παιδάκι στο δημοτικό μετά το ποίημα; Για θυμηθείτε λίγο… μήπως το είχατε κι εσείς κάποτε;

Αν είναι πολλές ιδέες; ; ; ; Αν είναι 15000 θεατές στον τελικό του Euro 2004; Αν είναι 15000 μαθητές στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου; Αν είναι 15000 φοιτητές καθισμένοι έξω από το ΥΠΕΠΘ;


Αν είναι όλα τα παραπάνω;


Είναι όλα τα παραπάνω. Ή τουλάχιστον κάποια από αυτά. Εμένα έτσι μου μοιάζει. Όμως αυτά τα «κάποια από τα παραπάνω» δεν είναι απόψεις των Ελλήνων; Σίγουρα όχι της πλειοψηφίας, σίγουρα όχι οι μοναδικές. Αλλά μαζί και με αυτές των υπολοίπων Ελλήνων, είναι οι απόψεις μας, τα πιστεύω μας, τα ιδανικά μας, οι αξίες μας. Είμαστε εμείς "Οι Έλληνες" που έγραψε κάποτε και ο Ν.Δήμου. Εμείς που παραπαίουμε μεταξύ διαφθοράς, ανικανότητας, γελοίων ψευδαισθήσεων, και μιας πρωτοφανούς ανημπόριας να αντικρύσουμε κατάματα τα πολλά και μεγάλα προβλήματά μας. Που ζούμε διαρκώς το παραμύθι μας χάνοντας έδαφος σε μια κοινωνία που αποσυντίθεται.

Δεν μας ενδιαφέρει πραγματικά αν χρειάζονται οι παρελάσεις ή όχι. Ένα σύνολο ακοινώνητων ατόμων έχουμε καταντήσει εξάλλου και το μόνο που πραγματικά εκφράζει την πλεονάζουσα μετριότητά μας είναι το ρητό «ο σώζων εαυτόν σωθήτω». Άντε, φτάνει για σήμερα το παραλήρημα γιατί θα αρχίσω να γίνομαι κυνικός…

ΥΓ1: Τάσος Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) – Οι μαθητικές παρελάσεις είναι ένας ξεπερασμένος, αντιπαιδαγωγικός θεσμός και εθνικιστικό κατάλοιπο δικτατορικών καθεστώτων.

ΥΓ2: Ανδρέας Λυκουρέντζος (ΝΔ) - Η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών συμμετέχει αυθορμήτως στις παρελάσεις.

ΥΓ3: Ή ο 2ος κάπου κάνει λάθος ή οι μαθητές της Ελλάδας συμμετέχουν αυθόρμητα και με συντριπτική πλειοψηφία σε κάτι ξεπερασμένο και εθνικιστικό...

18 comments:

adiexodo said...

Δεν ξέρω η εγώ είμαι μηδενιστής ή αυτά τα θέματα είναι οντως τιποτενια.
Δηλαδή θέλω να ξέρω ποιον αφορα και ποιον συγκινεί πλέον η σημαία σαν σύμβολο πέρα απο τον ανεγκέφαλο φασιστα και τον παππού πατριώτη?
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν θέλει ο αλλος να κάνει παρέλαση εθελόντικα που λέει και ο σούπερ λυκουρέντζος θα μείνουν 5 μπόμπιρες που θα τους έχουν αναγκάσει οι γονείς τους να πάνε. Είμαι σίγουρος ότι ο εθνικισμός όσο και αν γίνεται ντόρος γύρω από το ρόλο του στην σύγχρονη κοινωνία είναι νεκρός. Δεν πείθει κανέναν νεο άνθρωπο. Μάλλον κανένα έντονο συναίσθημα δεν πείθει πλέον τους νέους γενικά...

Sophia said...

νομιζω ερωτεύονται ακομα.... :)

(η φωτογραφία με τη σημαιοφόρο, ολα τα λεφτα!)

Kostis_dds said...

Σημαίες, πατρίδες, σύνορα και παπαριές... όλοι εκείνοι που τα πιπιλίζουν αυτά στην πρώτη ευκαιρία καταπατούν δικαιώματα συνανθρώπων τους μόνο και μόνο επειδή μιλούν άλλη γλώσσα...ή επειδή προσκυνάνε άλλο θεό... Καραγκιόζηδες...
Τα εθνικά κράτη πέθαναν γι' αυτό και οι νέοι κατά κανόνα δεν έχουν σχέση με τον εθνικισμό και όχι επειδή είναι "αλλοτριωμένοι" ή επειδή αδυνατούν να νιώσουν έντονα συναισθήματα... Οι πατρίδες πλέον είναι μικρές και ζουν μέσα μας, χωρίς φυσικά όρια. Αν δοκιμάσω να βάλω φωτιά στο σπίτι σου με τον πατέρα σου μέσα τί θα κάνεις...αν πειράξω τη μάνα σου... αν χτυπήσω τον αδερφό σου...? Αυτή είναι η προσωπική πατρίδα όλων και ευτυχώς δεν έχει σημαία...Οι δικοί, οι φίλοι κι οι γνωστοί... Η άλλη, η λεγόμενη "μαμά" πατρίδα, είναι απλά ένας οικονομικός οργανισμός με κεντρική διοίκηση...

Υ.Γ.Αναρωτιέμαι που έχεις χαθεί τόσον καιρό... Συνεχίζεις "εναλλακτικά"?

Le Panao said...

adiexodo: "Είμαι σίγουρος ότι ο εθνικισμός όσο και αν γίνεται ντόρος γύρω από το ρόλο του στην σύγχρονη κοινωνία είναι νεκρός. Δεν πείθει κανέναν νεο άνθρωπο." - Ο εθνικισμός σήμερα αποκτά οπαδούς εμφανιζόμενος με διαφορετικές μορφές. Μια από αυτές είναι η ξενοφοβία. Στην Γαλλία πέρισυ είχαν για τρεις μήνες επισόδεια που εν μέρει προέκυψαν από τον κοινωνικό και οικονομικό αποκλεισμό των μεταναστών. Πριν μία εβδομάδα οι βουλευτικές εκλογές στην Ελβετία ανέδειξαν πρώτο και με το μεγαλύτερο ποσοστό την ιστορία της χώρας (29%) το ακροδεξιό, εθνικιστικό κόμμα.

Kostis_dds: "Η άλλη, η λεγόμενη "μαμά" πατρίδα, είναι απλά ένας οικονομικός οργανισμός με κεντρική διοίκηση..." - Ο οικονομικός αυτός οργανισμός όπως τον αποκαλείς όμως είναι αυτός που καλείται να σου παρέχει την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό και την ασφάλειά σου. Δεν πρέπει να στηρίζεις τα επιτεύγματα αυτού του "οργανισμού" σε αυτούς τους τομείς τουλάχιστον; Διότι το να φροντίζεις μόνο για την οικογένειά σου, μου ακούγεται λίγο τοπικιστικό... Εννοώ ότι ναι, εγώ νοιώθω περίφανος για την γέφυρα Ρίου - Αντιρίου. Και ας ειναι 500χμ μακριά από την οικογένειά μου.

Kostis_dds said...

Είναι επίτευγμα του ανθρώπινου είδους... και ναι είμαι περήφανος στο πλαίσιο του ότι θέλω να αποκαλώ τον εαυτό μου άνθρωπο για τη γέφυρα... Όσο περήφανος είμαι όμως γι' αυτή τη γέφυρα είμαι και για όλες τις γέφυρες του κόσμου...για όλα τα βήματα προς τα εμπρός που κάνει ο άνθρωπος... ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο.

Η παιδεία και η ασφάλεια (ποιά ασφάλεια κατ' αρχάς...?) είναι αγαθά που δε μας τα χαρίζει κανείς... ο πατέρας σου πλήρωνει για το πανεπιστήμιο και το σχολείο σου εισφορές όσα χρόνια φορολογείται... άσε δε πόσα λεφτά έχει δώσει στους πυραύλους...το ίδιο κι ο δικός μου. Κάποιος λοιπόν μαζεύει τα λεφτά των φορολογούμενων και ένα μέρος το διαθέτει πίσω σε κοινωνική υποδομή... Αυτόν τον κάποιο λες εσύ πατρίδα?

Αν έχει σημασία σου λέω ότι δεν είμαι περήφανος για τον τόπο μου (βασικό χαρακτηριστικό του τοπικισμού όπως ορίζεται γενικά είναι η περηφάνεια), ντρέπομαι να βλέπω τη μιζέρια και την κακομοιριά του ώρες ώρες... εκεί όμως είναι οι περισσότερες μνήμες μου, εικόνες που τις ξέρω σαν την παλάμη του χεριού μου. Παρ' όλα αυτά δε μίλησα πριν για τόπο εγώ με τη στενή έννοια του όρου... Όπου θύμιση και πατρίδα Panao...Αυτό που είπα πριν είναι οτι πατρίδα είναι για 'μενα μια ασαφής, υπερτοπική μάζα από μνήμες και εικόνες. Όσο για τον τόπο μου... είναι απλά ο τόπος που θέλω να με θάψουνε...Η βάση δηλαδή...Πέρα απ' αυτό, πατρίδα μου θα ναι οι φίλοι μου, οι γυναίκες που αγάπησα, η οικογένεια μου και κάθε μέρος του κόσμου που θα 'χω σταθεί για να καπνίσω ένα τσιγάρο...

Κι επειδή τη βλέπω την ερώτηση να έρχεται με φόρα προς το μέρος μου... Ναι αν μπουνε οι Τούρκοι, ή οι Άγγλοι ή και οι Πορτοάγγλοι ακόμα θα πάω να στηθώ κι εγώ στα σύνορα σαν όλους τους σωστούς πατριώτες (εφόσον εγώ δεν είμαι) και θα κάνω ότι μπορώ για να μην βλάψει κανείς όλα όσα σου είπα παραπάνω και επιπλέον γι' αυτόν που θα στέκεται δίπλα μου εκείνη την ώρα... όχι για τα σύνορα ή για τη σημαία...

adiexodo said...

Ναι Panao δεν μιλάω για προβληματικές κοινωνίες. Είναι σαφές οτι τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα των ευρωπαικών χωρών οδηγούν στην πολιτική παρακμή που παρατηρείται.
Προβληματα=Εθνικισμός. Απο 'κει και πέρα είδες ποτε εθνικισμό στη Σουηδία τον Καναδά η στην μορφωμένη και προς στιγμήν ευημερεύουσα ελληνική αστική τάξη? Και η θεσνίκη βγάζει ψωμιάδη αλλά τον βγάζουν τα χωριά, οι γριές και οι αγράμματοι. Εγώ υπονοούσα τις ανώτερες τάξεις.

Ο/Η Sophia είπε...

νομιζω ερωτεύονται ακομα.... :)

Χμμμ... Εισαι σίγουρη?

Ο/Η Kostis_dds είπε...

Υ.Γ.Αναρωτιέμαι που έχεις χαθεί τόσον καιρό... Συνεχίζεις "εναλλακτικά"?

Τελείωσα εξεταστική και το εναλλακτικό εξάμηνο φέρει ήδη ρωγμές. Δεν ξέρω αν με πιάνεις αλλ α μια δυο φορές την εβδομάδα επιστρέφω στις παλαιοκομματικές συνήθειες ;-)

Kostis_dds said...

Καλά το κάνεις ρε... Μα ήταν δυνατον να καταφέρεις να κόψεις το παπαπαούμ? Κι εγώ προσπαθώ αλλά είναι εθισμός... Όλο και κάποια στιγμή θα σου φύγει και θα ξανακυλήσεις... Επομένως έχε το στο πρόγραμμα για να μη βρεθείς απροετοίμαστος!

Le Panao said...

Kostis_dds:

1)"Η παιδεία και [...] λες εσύ πατρίδα?" -

Ασφάλεια καταρχήν λέω το στρατό και τα σώματα ασφαλείας.

Ναι, τον "κάποιο" που τα οργανώνει τον λέω κράτος και φυσικά όσο πιο καλά τα οργανώνει τόσο πιο περίφανος είμαι γι' αυτόν αλλά και για μένα που τον ανέδειξα υπέυθυνο να το κάνει. Όλο αυτό είναι ένας μηχανισμός, όχι ένα άτομο. Είμαι δηλαδή τελικά περίφανος για αυτούς που πετύχαν να δημιουργήσουν αυτόν τον μηχανισμό - οργανισμό και δεν θεωρώ ότι δίπλα σε αυτή την την προσπάθεια "κολλάει" το επίρρημα απλά. Μάλλον το πολύπλοκα...

2)Αν έχει σημασία [...] για τη σημαία... -

Ναι, όλο αυτό που λες μαζί με αυτά που γράφω στο post και μαζί με 1000000 άλλα, λέγονται μονολεκτικά... σημαία! Η τα νοιώθουν τουλάχιστον κάποιοι όταν λένε αυτή τη λέξη...

Adiexodo: 1)"Ναι Panao δεν μιλάω για προβληματικές κοινωνίες." -

Προβληματική κοινωνία η Ελβετία;;;
Εμένα μια χαρά μου φαίνεται. Και ομολογώ ότι μου έκανε εντύπωση το αποτέλεσμα των εκλογών γιατί είναι από τα πιο πολυπολιτισμικά κράτη της Ευρώπης.

2)"Απο 'κει και πέρα είδες ποτε εθνικισμό στη Σουηδία τον Καναδά η στην μορφωμένη και προς στιγμήν ευημερεύουσα ελληνική αστική τάξη?" -

Εσύ είδες οικονομικούς μετανάστες τις τελευταίες δεκαετίες στην Σουηδία ή στον Καναδά; Τα λεφτά για να ζήσουν εκεί πού θα τα βρουν (ρωτάω μπορεί και να κάνω λάθος...);

Η εκάστοτε αστική τάξη όμως, ενώ θεωρητικά δεν έχει πρόβλημα με τους μετανάστες, πολλές φορές τους εκμεταλλεύεται οικονομικά δημιουργώντας αυτή το πρόβλημα (βλέπε ελληνικές οικοδομές).

Kostis_dds said...

Σώμα Ασφαλείας να σου θυμίσω είναι και η Πυροσβεστική... και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Έλληνες είναι περήφανοι για το μηχανισμό που την οργάνωσε... μη νομίσεις πως φέτος το καλοκαίρι τα δάκρυα που κυλούσαν ποτάμια ήταν απ' τους καπνούς και τον πόνο... δάκρυα περηφάνιας ήταν*...

Σώμα Ασφαλείας είναι και οι 1000 Αγροφύλακες που τριγυρνούν αγέρωχοι στην απέραντη επικράτεια χωρίς στολή... έχουν όμως την καραμούζα τους... ας δακρύσουμε για δεύτερη φορά από περηφάνεια...

Σώμα Ασφαλείας είναι και το Λιμενικό και δακρύζω για τρίτη φορά μόνο στην ιδέα ότι όλη η νότια ακτογραμμή της Κρήτης και το Λυβικό Πέλαγος προστατεύονται από ένα και μόνο ταχύπλοο... Πάει βέβαια απ' τη μια άκρη στην άλλη σε μια ώρα... Τρέμετε παράνομοι αλιείς και λαθρέμποροι...

Εκεί που ξεσπάω σε λυγμούς είναι στη σκέψη της Ελληνικής Αστυνομίας... Πρώτο δάκρυ πάνω απο μια ζαρτινιέρα...

Η λιγοθυμιά απ' το κλάμα έρχεται στο σημείο που αναλογίζομαι τις εξοπλιστικές δαπάνες...

*Οι εργαζόμενοι στα σώματα ασφαλείας είναι οικογενειάρχες άνθρωποι που βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο κάθε μέρα... Απ' τους πυροσβέστες μέχρι τους αστυνομικούς που μια ολόκληρη ζωή τους φωνάζουν γουρούνια και μπασκίνες ενώ χάνουν τις καλύτερες στιγμές των οικογενειών τους για να 'ναι στο δρόμο...(δε μιλώ βέβαια για τα κομπλεξικά καθίκια που έχουν μπερδέψει τις ζαρτινιέρες με τα γκλοπ...μαλάκες υπάρχουν παντού)... Αντί να είσαι περήφανος λοιπόν τουλάχιστον γι'αυτούς τους ίδιους είσαι γι'αυτούς που τους οργάνωσε και νιώθεις δέος για την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος???

Le Panao said...
This comment has been removed by the author.
Le Panao said...

Τέλος πάντων, για να λήξει κάποτε αυτή η συζήτηση, εγώ στα σχόλιά μου απλά θέλω να δηλώσω την άποψη ότι αν μπορώ να είμαι περίφανος για κάτι, αυτό είναι τα επιτεύγματα μιας κοινωνίας, αυτής στην οποία ανήκω. Την λέξη Ελλάδα την οποία εκτενώς σχολιάζεις δεν την έχω αναφέρει, νομίζα ότι μιλούσαμε σε γενικότερο επίπεδο.

Nemesis said...

Κωστή νομίζω ότι είσαι ο προσδιορισμός του ανθρώπου που το ταιριάζει η συμβουλή: Μην ρωτάς μόνο τι κάνει το κράτος για σένα, ρώτα τι κάνεις εσύ για το κράτος. Το γεγονός ότι στην χωρά μας τα πράγματα δεν γίνονται σωστά είναι δικό μας φταίξιμο. Στην Ελλάδα έχουμε μάθει να βλέπουμε το κράτος σαν να είναι εχθρός μας και κάτι ανεξάρτητο από εμάς. Στην πραγματικότητα εμείς είμαστε το κράτος. Με πόλους και διάφορους τρόπους από το γεγονός ότι ψηφίζουμε τους βουλευτές μέχρι το ότι δεν πληρώνουμε το νερό στη ώρα του. Εσύ είσαι συγχρόνως ο αστυνομικός με την ζαρντινιέρα και ο εργάτης στην γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Και τα μελοδραματικά δάκρυα άστα για τους εθνικιστές και τους αυτοαποκαλούμενους πατριώτες. Και αν δεν καταλάβουμε ότι το κράτος είναι ένα κομμάτι μας που πρέπει να το στηρίξουμε και να το κάνουμε όσο καλύτερο γίνεται, δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε μπροστά όχι ως έθνος αλλά ως οι τυχαία κάτοικοί της περιοχής, την οποία ο υπόλοιπος πλανήτης αποκαλεί Greece, Grecia, Grichenland και τα παρόμοια. Το να αποστασιοποιείσαι και να καταδικάζεις τις καταστάσεις είναι ο εύκολος δρόμος...

Kostis_dds said...

Μέρος του μηχανισμού αυτού είμαι κι εγώ και τίποτα απ' όσα είπα δεν υποννοεί το αντίθετο... Μιλάμε για πατρίδες εδώ όμως και για σημαίες... Αυτόν τον διαχωρισμό κάνω... Άλλο οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις μου σαν πολίτης κι άλλο με τι σηκώνεται η τρίχα μου...

Και τα "δάκρυα" τα χρησιμοποιώ ειρωνικά για να δείξω την κλιμάκωση του αισθήματος της περηφάνειας που πρέπει να νιώθουμε όλοι κάθε φορά που αναλογιζόμαστε τα σώματα ασφαλείας.

johnniebegood said...

ενα πανι ποτισμενο στην Ιστορια και στο αιμα των Ελληνων (και εχει χυθει μπολικο).

δεν παιζει ρολο το χρωμα του ή τα συμβολα που φερει επανω του.

ουτως ή αλλως, απο το 21 και δωθε, σημαιες αλλαξαμε πολλες.

σημασια εχει αυτο που ωθησε τους Ελληνες να αντιστεκονται στους κατακτητες, απο τους 300 του Λεωνιδα, μεχρι το 40.

αυτο μετατρεπει το πανι σε σημαια.

Le Panao said...

Johnniebegood: "σημασια εχει αυτο που ωθησε τους Ελληνες να αντιστεκονται στους κατακτητες, απο τους 300 του Λεωνιδα, μεχρι το 40." -

Μετά το '40 όμως τί γίνεται; Σήμερα που δεν υπάρχουν κατακτητές ποιό είναι το στοιχείο που ενώνει τους Έλληνες; Γιατί τελευταία νομίζω ότι ο καθένας την πάρτη του κοιτάει.

ΥΓ: (το πάρτη πως γράφεται;)

Kostis_dds said...

Έτσι μάλλον αλλά δεν πιστεύω να το βρεις σε κανένα λεξικό...

johnniebegood said...

Le Panao: Μετά το '40 όμως τί γίνεται; Σήμερα που δεν υπάρχουν κατακτητές ποιό είναι το στοιχείο που ενώνει τους Έλληνες; Γιατί τελευταία νομίζω ότι ο καθένας την πάρτη του κοιτάει.

δυστυχως, μονο οι κατακτητες...
ο μεγαλυτερος εχθρος του Ελληνα ειναι ο Ελληνας, πριν και απο την εποχη του πελλοπονησιακου πολεμου.

η Κατω Χασικλιτσα μισει την Πανω Χασικλιτσα, οι γυναικες της διπλανης πολης ειναι πουτανες και να πεθανει ο γαϊδαρος του γειτονα.
τωρα που γινομαστε σιγα σιγα πολυφυλετικο κρατος βγαινουν και οι ρατσισμοι.
οσον αφορα τις κυβερνησεις μας, θυμησου τι κανανε στον Κολοκοτρωνη οι πολιτικοι.

αυτο το ο καθενας κοιταει την παρτη του, ειναι επικτητο χαρακτηριστικο του νεοελληνα που οφειλεται κατα την γνωμη μου στην ελλειψη Παιδειας.
δεν εννοω εκπαιδευση, αλλά Παιδεια.

αυτο που με χαροποιει ειναι η αμεση διαδραστικοτητα του δικτυου, επειδη μπορουμε να δουμε τι κοινο εχουμε μεταξυ μας, απο το πως εκφραζεται ο καθενας μας ατομικα.

για μενα η διαχωριστικη γραμμη ειναι φανερη: Αυτοι (εξουσια/κρατος/κεφαλαιο) και Εμεις (λαος/μαλακες).

Le Panao said...

johnniebegood: "η Κατω Χασικλιτσα μισει την Πανω Χασικλιτσα, οι γυναικες της διπλανης πολης ειναι πουτανες και να πεθανει ο γαϊδαρος του γειτονα." - Από τις Περιεκτικότερες προτάσεις που έχω διαβάσει στο διαδίκτυο! Συνοψίζει κοσμοθεωρία ολόκληρη!