Monday, September 17, 2007

Πεζοδρόμια Θεσσαλονίκης Vol 1

Το βράδυ της 16ης Σεπτεμβρίου, την ώρα που οι εκπρόσωποι των περισσοτέρων κοινοβουλευτικών κομμάτων δήλωναν στις τηλεοράσεις "κερδισμένοι" από τις εκλογές, κάποιοι πολίτες της Θεσσαλονίκης επέλεξαν να κάνουν κάτι πιο... ουσιώδες στη ζωή τους από το να παρακολουθούν τα ελληνικά κανάλια και επισκέφτηκαν τη Δ.Ε.Θ.. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει έξω από την έκθεση αυτό που γίνεται κάθε Σεπτέμβρη τα τελευταία 10 χρόνια, δηλαδή το αδιαχώρητο στην κίνηση πεζών και οχημάτων λόγω της ύπαρξης διπλοπαρκαρισμένων και τριπλοπαρκαρισμένων οχημάτων πάνω σε δρόμους, νησίδες και πεζοδρόμια.

Φωνές και προτάσεις συγκοινωνιολόγων και άλλων επιστημόνων για απομάκρυνση κάποιων λειτουργιών από το κέντρο της πόλης δεν ακούγονται, παραβλέπονται, ή μετατίθενται στο αόριστο μέλλον. Η μεταφορά της Δ.Ε.Θ. στην περιοχή της Θέρμης όπου θα διατεθεί ικανός χώρος τόσο για τα οχήματα των επισκεπτών όσο και για την ίδια την έκθεση, αλλά και θα αποσυμφoρίσει παράλληλα και το κέντρο της Θεσσαλονίκης από την κίνηση κατά τις ημέρες της διοργάνωσης, έχει μεν προταθεί εδώ και χρόνια αλλά αναβάλλεται συνεχώς... Κάτι αντίστοιχο πρέπει να γίνει και από την άλλη πλευρά της οδού 3ης Σεπτεμβρίου με το Γ' Σ.Σ. και το 424 στρατιωτικό νοσοκομείο, το οποίο έχει ήδη μεταφερθεί στον περιφερειακό.

Και φυσικά κάτι καλό πρέπει να γίνει και με τις εκτάσεις του λεγόμενου "ανατολικού ρήγματος" μόλις απομακρυνθούν όλες οι παραπάνω λειτουργίες. Αυτό το "κάτι καλό" υπόσχονταν κάποιοι πριν από τρεις μέρες που βρίσκονταν σε προεκλογική εκστρατεία. Άντε να δούμε που δεν το βλέπω δηλαδή...

6 comments:

Bl said...

Ρε συ, αυτό με το "ανατολικό ρήγμα", την Δ.Ε.Θ. και το στρατόπεδο, δεν το κάνουμε εργαστήριο στην σχολή;
Πτυχιακό... πολεοδομικού σχεδιασμού... ωραίο δεν θα 'ναι;
Και σου χω και λύση... όπου φεύγει κτίριο θα φυτεύουμε φοίνικες!

efi said...

Μένω λίγο στα πεζοδρόμια. Θα είχε ενδιαφέρον μία ανάλυση της σχέσης των ανθρώπων με το αυτοκίνητό τους. Οι άνθρωποι που τρώνε δύο ώρες σε μποτιλιάρισμα, και δεν τολμούν να το αφήσουν να χρησιμοποιήσουν τα πόδια τους για μισή ώρα, οι άνθρωποι που παίρνουν πενταετή δάνεια για να αγοράσουν τα κυβικά των ονείρων τους, αυτοί που δεν μπορούν να φανταστούν τον δρόμο μπροστά από το σπίτι τους να γίνει πεζόδρομος και να μην είναι το αυτοκίνητο τους από κάτω. Φανταστείτε το κέντρο της θεσσαλονίκης πεζοδρομημένο σχεδόν όλο εκτός από τους βασικούς άξονες, και τα αυτοκίνητα αλλού. Πόσο δυστυχείς ή ευτυχείς θα ήταν άραγε όλοι αυτοί;

Sophia said...

ωραια ολα αυτα, αλλα προς το παρον ειμαστε απασχολημένοι εδω με το να ξηλώνουμε ομορφα μα φθαρμενα πλακακια απο το ηδη πεζοδρομημενο τμημα της Γουναρη και να τα αντικαθιστούμε με αλλα, καινουρια και βαρετα πλακακια, που ειχαμε στο στοκ απο την παραγγελια για τα παρτέρια της Ροτόντας...

Μετα απο αυτό το σημαντικότατο και εξαιρετικά επείγον για την ποιότητα της ζωής μας εργο εξωραϊσμου, ισως ασχοληθουμε με τιποτα καινουριους πεζοδρομους/πεζοδρομια στην πολη.

Ισως και να μην προλάβουμε βέβαια, διότι μπορει να εχει γινει το μετρο μεχρι τότε , οπότε όλα τα προβλήματά μας αυτομάτως θα εχουν λυθει... (ή δε θα τα αντιλαμβανομαστε διοτι θα τη βγάζουμε υπογείως...)

Le Panao said...

Τα πλακάκια της Γούναρη εντάσσονται στη μελέτη για την Ροτόντα νομίζω. Όχι ότι αυτό δικαιολογεί κάτι δηλαδή.. Ούτε και τα πεζοδρόμια ή οι πεζόδρομοι θα σταματήσουν τους "ασυνείδητους" από το να παρκάρουν όπου βρούν. Το πρόβλημά μου εμένα είναι ότι στην πόλη αυτή υπάρχουν λειτουργίες μητροπολιτικού χαρακτήρα (Δ.Ε.Θ., Αλεξάνδρειο, Θέατρο Δάσους κ.α.) που δεν συνοδεύονται από τον ανάλογο χώρο για πάρκινγκ. Όταν έρχεσαι από άλλη πόλη για να παρακολουθήσεις μια διοργάνωση και δεν βρίσκεις να παρκάρεις κοντά της αναγκαστικά γίνεσαι "ασυνείδητος".

efi said...

Ο δήμος θεσσαλονίκης έχει εισάγει τον όρο αναπλάκωση αντί της ανάπλασης. Έχω πολύ ωραίες φωτογραφίες της πλατείας Φαναριωτών στην κάτω πλευρά της Γούναρη πριν και μετά την αναπλάκωση.
Αλλά αν για να γίνουν πεζόδρομοι-ποδηλατόδρομοι, πάρκινκ, ή αποκέντρωση χρήσεων πρέπει να περιμένουμε το μετρό, θα έχουμε σκάσει μέχρι τότε.

Le Panao said...

Με πρόλαβες για την Γούναρη πάντως. Λίαν συντόμως έχω σκοπό να ανεβάσω το "Πεζοδρόμια Θεσσαλονίκης Vol 2" για να καντηλιάσω λίγο ακόμη κυρίως για τις λωρίδες τυφλών. Χεχε...